Paul Hembery z Pirelli zasugerował, że zespoły Formuły 1 w przyszłym roku powinny rozważyć zmianę miejsca przeprowadzania testów F1.
Zdaniem przedstawiciela Pirelli nawierzchnia toru w Jerez jest zbyt szorstka a w bieżącym roku sytuacja ta jeszcze się pogorszyła.„Tor należy do raczej szorstkich a w porównaniu do ubiegłego roku wyraźnie pogorszył się” mówił Hembery po zapoznaniu się z raportem Pirelli. „Dostrzegamy spore rozcięcia ogumienia, a na torze wydaje się brakować warstwy bitumicznej.” Hembery pytany o to, czy tor jest zbyt szorstki, aby móc efektywnie na nim pracować, odparł: „Jeżeli chodzi o pracę z oponami z pewnością tak. Szkoda, gdyż warunki pogodowe nie są tutaj złe.”
„W lutym w Europie ciężko jest znaleźć jakieś inne miejsce, gdzie będziemy mieli 20 stopni Celsjusza, tak więc z tego punktu widzenia jest to małe rozczarowanie.”
Hembery stwierdził, że ponowne wyasfaltowanie toru mogłoby poprawić sytuację.
07.02.2013 16:03
0
A może po prostu zrobili nieco za miekkie mieszanki i probuja jakos to tłumaczyć...
07.02.2013 16:30
0
Ciekawe co inni dostawcy ogumienia zasugerują Panu Humbrey.....
07.02.2013 16:54
0
Szanowny redaktorze kempa007 Drobna literówka - „Tor należy to raczej szorstkich....... Powinno być do .. :)
07.02.2013 16:57
0
już od dłuższego czasu są testy w jerez i jakoś nikt nie jęczał na nawierzchnię więc opony mające poprawic widowisko, strategię itp. nie dają rady to nie ma nic wspólnego z torem, moto gp tam jeździ i jest ok testują też tam gp2, gp3
07.02.2013 17:08
0
4. fanAlonso=pziom no ale znany jest z tego ze lubi gume niszczyc ;-) jak pirelli dostarczalo pierwsze opony dla F1 to na fotkach bylo widac jak sie wszystko sypie poza torem jazdy...
07.02.2013 17:17
0
3. głodny dzieki
07.02.2013 17:36
0
Zespoły mają zebranych już wiele danych z testów w Jerez w poprzednich latach, taka zmiana to trochę przeciwko teamom. Choć z drugiej strony wszystkim by się równo pogorszyło ;]
07.02.2013 17:51
0
Pirelli w F1 to dla mnie nieporozumienie i od 2 sezonow w moim odczuciu nie ogarniaja do konca swoich mieszanek robiac przy tym dobra mine do zlej gry.
07.02.2013 17:53
0
No i o to tajemnica bitych czasów dzień po dniu. Coraz więcej gumy na torze, skoro się aż tak szczępi i coraz lepiej nagumowana. Szkoda patrzeć na te czasy.
07.02.2013 18:00
0
Masakra .... 10 kółek i trzy sekundy różnicy w stosunku do pierwszego okrążenia , to jednak trochę za dużo .
07.02.2013 18:00
0
Co tak naskakujecie na to Pirelli, skoro mogą mieć sporo racji? Wyścigi odbywają się ostatnio na torach nowych lub zmodernizowanych. Nawierzchnia jest tam zazwyczaj w dobrym stanie, więc co dają testy na zużytej, skoro w normalnych wyścigach takiej nie będzie? Ani zespoły ani producent do końca nie będą wiedzieć jak się ogumienie zachowa.
07.02.2013 19:37
0
@reXio - też tak sądziłem, ale po sezonie 2012 stwierdzam, iż mają układ z włodarzami, aby właśnie tak to wyglądało.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się